Banda de rulare a avelopei
Banda de rulare este facuta din compusi de cauciuc vulcanizat si are proprietati dintre cele mai variate: rezistenta la uzura, la taiere, la temperaturi inalte, la inaintare sau orice combinatii intre acestea. Scopul principal al benzii de rulare este sa transmita fortele dintre restul anvelopei si sol.
Flancul avelopei
Flancul este un invelis protector din cauciuc la exteriorul anvelopei. Este proiectat sa reziste la taiere, decojire, intemperii si crapare.
Intaritura avelopei
Aceasta creste rigiditatea zonei talonului, limitand astfel deformarea si crescand durabilitatea talonului. Ajuta, de asemenea, talonul sa transmita cuplul de la janta catre carcasa (ranforsarea) anvelopei.
Cauciucul interior al avelopei
Cauciucul interior este parte integranta a oricarei anvelope tubeless (fara camera). Acopera interiorul anvelopei de la un talon la altul si impiedica aerul sa iasa din anvelopa.
Talonul avelopei
Talonul consta intr-o impletitura din sarma de otel rezistent izolata cu cauciuc. este considerat baza anvelopei si o ancoreaza de janta.
Ranforsarea (carcasa) anvelopei
La anvelopele radiale, consta intr-un singur strat de sarma de otel. Aceasta se intinde de la un talon la altul, perpendicular pe directia de miscare, de aici termenul "radial". Ranforsarea este componenta principala care mentine presiunea care la randul ei suporta greutatea vehiculului. De asemenea, ea transmite cuplul si fortele de torsiune intre banda de rulare, breakere, talon si janta.
Breakerele avelopei
Breakerele sunt straturi de sarma de otel (uneori si nylon) aflate intre banda de rulare si carcasa anvelopei. Anvelopele off-road pot avea si 5 straturi de breakere in timp ce anvelopele de strada au de obicei unul sau doua. Sarmele din otel din constructia lor se intind diagonal pe directia de invartire. Breakerele cresc rigiditatea benzii de rulare ceea ce sa traduce intr-o mai mare rezistenta la taiere si deformare. Tocmai din acest ultim motiv, ele au o contributie majora la pastrarea formei petei de contact in viraje si ajuta la pastrarea tinutei de drum a vehiculului.
6147 citiri | Publicat in data de 12 Aprilie 2010 |detalii, tehnice, anvelopa, anvelope, flanc, intaritura, banda, rulare, cauciuc, talon, ranforsare, ereakere, dimensiuni, pneu