Achiziţionarea unei anvelope uzate presupune asumarea unui risc serios, mai ales atunci când originea acesteia nu o cunoaşteţi sau este nesigură. Este vorba aici de achiziţionarea de anvelope cu un anumit grad de uzură sau anvelope ce echipează un vehicul uzat. Anvelopele uzate este posibil să fi fost expuse unei exploatări, întreţineri sau stocări improprii sau este posibil să fi suferit diverse deteriorări. Nu toate deteriorările pe care le are o anvelopă pot fi vizibile în exterior.
De exemplu, reparaţiile improprii sau deteriorările cămaşei interioare pot fi observate numai dacă anvelopa este inspectată pe partea interioară, după ce a fost demontată de pe jantă. Un service profesionist de anvelope trebuie să facă o inspectie interioară şi exterioară a anvelopei uzate înainte de a fi folosită. Dacă se achiziţionează un vehicul la mâna a doua, anvelopele acestuia trebuie demontate şi supuse aceluiaşi tip de inspecţie de către un service profesionist.
Aflaţi cât de bătrână este o anvelopă. Durata de viaţă a unei anvelope depinde de o serie de factori precum: depozitarea, stivuirea, rotirea şi modul de exploatare al acesteia (sarcina, viteza, presiunea, deteriorările din trafic, etc.). Deoarece condiţiile de exploatare pot fi foarte diferite, stabilirea cu precizie a duratei de viaţă a unei anvelope nu este posibilă. Puteţi însă să verificaţi când a fost fabricată anvelopa deoarece majoritatea producătorilor de anvelope utilizează pentru aceasta un sistem comun de codificare. Puteţi găsi acest cod pe flancul anvelopei. La anvelopele fabricate după 1999 ultimele patru cifre reprezintă data fabricaţiei. Primele două cifre dintre acestea patru indică săptămâna fabricaţiei, iar ultimele două anul fabricaţiei. De exemplu o anvelopă marcată 2207 a fost fabricată în săptămâna 22 a anului 2007.
Citeste mai mult pe http://www.cauciucurideiarna.ro/
7281 citiri | Publicat in data de 08 Octombrie 2013 |